Гражданска регистрация и актосъставяне
Начини за подаване на искането/заявлението:
- Искането/заявлението се подава от правоимащия или упълномощено от него лице лично в Центъра за административно обслужване.
- Попълненото заявление с нотариална заверка на подписа се изпраща от правоимащия или от упълномощено от него лице чрез лицензиран пощенски оператор до Община Вълчедръм на адрес: гр. Вълчедръм, ул. „България” № 18-20.
- Заявлението се сканира и изпраща, подписано с универсален електронен подпис от правоимащия или от упълномощено от него лице, по електронен път на електронна поща: kmet@bg.
- Заявлението се подава чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги, (с изключение на: 2052 Издаване на удостоверение за раждане – оригинал, 1999 Издаване на удостоверение за сключен граждански брак – оригинал, 2019 Издаване на препис-извлечение от акт за смърт – за първи път), достъпен на официалната страница на Община Вълчедръм в интернет на адрес: http://www.valchedram.bg/.
- Заявлението се подава чрез Системата за сигурно електронно връчване в интернет на адрес: https://edelivery.egov.bg/.
- Искането за издаване на удостоверения може да бъде и устно с изключение на удостоверението за наследници. Устното искане се отразява в протокол по образец (Приложение № 1), съгласно приложение № 1а от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението, който се подписва от лицето по чл. 5, ал. 1 и 2 от Наредбата и от длъжностното лице, което го е съставило.
Начини за получаване на услугата:
- Лично в Центъра за административно обслужване.
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от правоимащия или от упълномощено от него лице. Пощенските разходи са за сметка на заявителя.
- По електронен път на електронна поща, посочена от правоимащия или от упълномощено от него лице.
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване в интернет на адрес: https://edelivery.egov.bg/.
Орган по предоставяне на услугата:
Длъжностно лице по гражданско състояние.
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
Секретар на община.
Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
Кмет на община.
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
В 14-дневен срок пред Административен съд - Монтана по реда, посочен в Административнопроцесуалния кодекс.
Начини за извършване на плащане:
В брой на гише в Центъра за административно обслужване.
Картово плащане чрез ПОС терминално устройство на гише в Центъра за административно обслужване.
По банков път: Обслужваща банка - БАНКА "ДСК" АД клон ВЪЛЧЕДРЪМ
IBAN: BG72STSA93008400547800
BIC: STSABGSF
Код за вид плащане за сметка 7311: 448007 (Такси за административни услуги)
Копие от платежното нареждане се прилага към заявлението/искането.